neděle 29. dubna 2007

Trochu delší tréninkové běhy

Po Mělnickém maratonu si mi zdálo, že jsem toho v poslední době moc nenaběhal. Rozhodl jsem se to změnit. Jeden den jsem si zaplaval, druhý den jsem relaxoval a pak se do toho pustil.

Směřuju trénik k 12-ti hodinovce, i když zlepšit čas na PIMu bych chtěl také, ale až sekundárně.


Dvoufázový trénink mi zabral hodně času, kromě běhu a práce jsem toho moc nestihl. Dřív jsem byl doma ve všední den jen jednou. V sobotu jsme v letní výhni byli s rodinou na výletě na Krlštejně a v neděli na procházce Prahou a na končící výstavě Orbis Pictus v Českém muzeu hudby.

Tady je přibližný přehled jak mé snažení dopadlo:

Doba běhu Délka [m] Popis Prům. tempo
středa ráno 16300 členitý terén 2x8km 5:05
středa večer 11300 mírně členitý terén 3x3,7km 4:40
čtvrtek ráno 23800 členitý terén - obrátka 11900m 5:19
čtvrtek večer 8100m mírně členitý terén 3x2,7km 5:12
pátek ráno 23800 členitý terén - okruh k Vltavě 5:22
pátek večer 16300 hodně členitý terén - 4 kopce 5:58
sobota večer 27500 členitý terén - okruh přes Nusle k Vltavě 5:43
neděle ráno 24300 členitý terén 3x8km 5:21
neděle večer 11300 mírně členitý terén 3x3,7km 5:25

Za 5 dní jsem v tréninku naběhal 162km v průměrném tempu 5:24 (tím bych mohl na 12h začít :) ). První den jsem špatně došlápl na kámen a v nártu jsem pociťoval bolest - v běhu mě to moc neomezovalo a už to odeznívá. Nejvíc energie mi bralo horko. Úplnou rovinu v okolí nemám, tak jsem odpočíval při kratších trasách na mírně zvlněných okruzích.
V pondělí ještě vyklušu a vzhůru na nočních 70km.

9 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Mounte je to drsny i pri cteni. Ale jak jinak se pripravit na 12 hodinovku ?

Anonymní řekl(a)...

Už to zřejmě víš, ale kdyby náhodou ne, tak máš přípravu na 12hodinovku o týden delší. Stromovka se přesouvá na 2. června.

Mount řekl(a)...

milan: první 3 dny jsem dokázal ještě ráno 1/2h posilovat, pak jsem nějak zlenivěl :)

Láďa T.: Jo, jo, vím o tom. Díky tomu jsem zařadil do plánu i Celní půlmaraton. Brzo se uzdrav!

Anonymní řekl(a)...

Mounte, nechej si taky něco na roky po čtyřicítce :-). Držím palce, T.

Mount řekl(a)...

tosk: Dík. Co natrénuju před 40, po jako když najdu :)

Anonymní řekl(a)...

Tak ty si ale dáváš dávky, mám výčitky svědomí, že se flákám!
Doufám, že ti budu v té Stromovce při těch druhých 6-ti hodinách stačit.
Já trénuju na čas 4:45 v marathonu, což je tempo 6:45/km, a musím říct, že je to silně nepříjemné. Dokonce mě začalo bolet koleno, jak dělám krátké kroky. Na PIMu budu pozorovat okolí, tak tě podpořím. Ale má se prý v neděli oteplit nad 20st., tak budeme trpět.

Mount řekl(a)...

mirek k.:
Ve Stromovce se mi asi druhých 6h budou dělat mžitky před očima, ale někoho čerstvýho se chytím a snad to půjde.
Na PIMu potřebuju hlavně mraky, nejvíc mě vysává přímé slunce. První 1/2M poběžím podle plánu a pak přizpůsobím tempo podle počasí.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Mounte,tahle kilometráž je velmi,velmi sympatická a mně blízká.Chtěl bych se jenom zeptat v jakých botech to běháš a co tomu říkají kolena?Měj se fajn.Tomáš

Mount řekl(a)...

Ahoj Tome, při běhání většinou střídám 2 až 3 páry běžeckých bot. Na delší běhy s převažujícím tvrdým povrchem beru New Balance viz Čas běhu a čas odpočinku, na kratších tratích střídám Adidas Response Cashion nebo Trail, podle plánované trati a na krátké výběhy (8-10km) po lesních cestách beru stařičké Reeboky.
Trasy plánuju s pozvolnými seběhy. Do 20 km běhám všechny tratě v lese. Pro kolena je to proti horám odpočinek :)