čtvrtek 12. dubna 2007

Nezávislost na běhu

Řada běžců uvádí, že po několika měsících až letech běhání podlehla závislosti na běhu. Nevím do jaké míry se můžu za běžce považovat, ale já nic takového necítím. Mám rád dny kdy neběhám. Většinou si užívám i běh, ale málokdy od začátku.

Běhal jsem od nepaměti, ještě než jsem začal chodit do školy. Pak s většími nebo menšími přestávkami během studií. Vždycky to byl jen doplněk: abych se rozhýbal po zimě, abych vytrénoval fyzičku na hory, abych se zbavil přebytečných kil, abych se připravil na dlouhé pochody ...

Jezero Gjende (Norsko 1996)

Raději než běh mám chůzi - v přírodě a na horách. Při chůzi můžu mít vše co potřebuji s sebou. Nepotřebuji servis, doprovodné auto, připravené občerstvovačky nebo po doběhnutí sprchu. Dřív než jsem uběhl první maraton ušel jsem první stovku, která mi dala zabrat daleko víc. K prvnímu maratonu jsem se odhodlal taky jen v přípravě na velmi těžkou pěší pouť do Santiaga de Compostela (a zároveň jsem podlehl reklamní kampani PIMu - první maraton zdarma).

Přišla rodina, děti a nedostatek času, tak jsem běh povýšil z vedleší koleje na hlavní. A když něco začnu dělat, snažím se, aby to aspoň trochu za něco stálo. Chci se zlepšovat v čase i vzdálenosti. Nemíval jsem rád závody a běhání v davu, ale teď mi závody určují rytmus a větší intenzitu přípravy a někdy při nich zoufale hledám někoho, s kým bych držel tempo.

Závislost na běhu nemám. Možná to vypadá, že by mně měl běh nahradit závislot jinou. O tom nic nevím ...

Nevíte náhodou o někom, kdo pořádá expedici do Číny na Kongur (7719) nebo do Tádžikistánu na Pik Samani (7495)? Fakt ne? Možná bych manželku přemluvil, aby mě pustila. A nebo do Aljašky na Mount McKinley (6194), do Peru na Huascarán (6768), do Nepálu na Cho-Oyu (8201), ...

Nevím, že bych na něčem byl závislý ;)

6 komentářů:

Running Shadow řekl(a)...

Na Denali se poradaji "komercni" vypravy kazdou "chvili" ... zkus se zagooglovat "Rainier Mountaineering, Inc.", "Adventure Consultants" nebo "Mountain Madness". Ale nejsem si jist jestli to je to co hledas. Na druhou stranu s tvymi zkusenostmi by te mohli vzit jako pruvodce ;-)

Mount řekl(a)...

Myslel jsem expedice nadšenců, jako já. Nejradši si cesty vymýšlím sám.
Vím i o komerčních cestovkách, které dělají vybrané vrcholy na zakázku, vytáhnou klienty kamkoli, to by mě nebavilo a přišlo by to draho. Na průvodcovství se moc necítím.

Nejvíc mě láká Pamír, Ťan Šan a Hindukúš - využít levné letecké spoje z Ruska ...

Stejně nemám tolik času ...

Rostislav Bažanowski řekl(a)...

Koukám Mounte, že jsi přešel na blogspot.com. Přeji ti úspěch a velkou návštěvnost. Už teď ji máš docela slušnou, dvakrát větší než já :(((
Musím na sobě zapracovat :)))

Anonymní řekl(a)...

Velice pěkný blog.
Máš, Mounte, můj obdiv za ta dobrodružství, do kterých se pouštíš. Já jsem dosti velkej srabík i na ty "komerční výstupy".
Rozhodně se těším na pěkné počteníčko z těchto výprav. Tedy pokud si uděláš čas to sem dát. Zdá se, že Tvůj blog bude pravým opakem toho mého - já tam mám hafo článků stále o tom samém :-)
Ještě se Ti musím omluvit za tu jedovatost u ČL maratonu - moje výkonnost je (aspoň zatím ;-) mnohem horší než Tvoje a pokud se mi podaří v příštím roce uběhnout nějaký maratón, budu maximálně spokojen s časem pod 4 hodiny.

Mount řekl(a)...

Rosťa B: Dík, teď je návštěvnost horší, nemám čas něco napsat.

Hejkal: Dík, jedovatý určitě nejsi. Zklamaný jsem, protože jsem si myslel, že se můžu od února zlepšit a nvyšlo mi to. O konkrétní čas zas tolik nejde.

Občas na obblog zase něco hodím :)

Anonymní řekl(a)...

to, co jsem hledal, diky