pátek 31. srpna 2007

O bolesti

Přišla bída na kozáka. Začal zápas, kterého jsem se nechtěl zúčastnit. Po vzájemném oťukávání jsme se do sebe pustili. Já a soupeř, který je o hodně menší, ale vytrvalý a zákeřný. Trochu jsme se seznámili, on udělal první krok, první lehkou ránu, já jí vrátil, on se naštval a já jsem na ručník.


Ano mám na mysli borelie, výzva byla typická zarudlá skvrna - erytém, odpověděl jsem návštěvou doktora a antibiotiky. Na horách mi prochladlo rameno a možná jsem v něm měl malý zánět. Nic hrozného, za normálních okolností by do týdne odezněl. Borelie našly slabé místo a zaútočili. Malé šroubovité baktérie začaly pronikat do kloubu.

Jsem zvyklý překonávat útrapy a nepohodu. Ale všeho moc škodí. Bolest se rozjížděla pomalu a kulminovala v noci. Nebylo úniku. Nebyla poloha, která by mi ulevila. Večer jsem byl ještě schopen přečíst dětem knížku na dobrou noc. Kolem půlnoci začal tvrdý boj. Bolestí jsem se potil, z bolesti mi bylo špatně. Nezabrala analgetika ani masáž. Ruku zkroucenou na hrudi. Nemohl jsem se soustředit na čtení ani sledování obrazu. Na chvíli jsem zaměstnal svůj mozek mou malou zálibou - řešením nejobtížnějších sudoku. Jakékoli myšlenkové konstrukce však byly přerušovány vystřelovanou bolestí.

Noc jsem protrpěl, ráno jsem téměř nebyl schopen se sám osprchovat a obléknout. Dobelhal jsem se do práce a datluju do klávesnice jednou rukou. Uvažuju, že pokud to takhle bude pokračovat, nechám si dát neschopenku. Tohle kolo jsem prohrál na celé čáře, ale jsem běžec na dlouhé trati :)

8 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj,
to je mi líto, žes takhle dopadl :-(
Já vždycky říkám: "bílé krvinky hrr na ně..." (myslím tím na bacily)
Tak to zkus.
V porovnání s tělesnou bolestí je někdy ta duševní horší, protože na tu nezabírají žádné prášky ani masáže.
Přeju hodně zdraví, ať brzy skáčeš přes kaluže.
mapo

Anonymní řekl(a)...

Dostat boreliózu je velká smůla. Přeji brzké uzdravení.
Standa

Vl001 řekl(a)...

A kdy jsi byl naposledy na neschopence? Jen si dej v klidu pár dnů volna. A pak s chutí do toho:-)

Vl.

Anonymní řekl(a)...

Klidně si dej pohov.Když si představím,kolik lidí u nás z řad (téměř)neplátců zneužívá zdravotní systém,tak mám chuť být aspoň rok na neschopence.Stejně je nedoženeš a ještě Ti bodou nadávat.
Hlavně se musíš pořádně vyléčit.Když si představím,jak si trpěl při těch výkonech,v horách...hrozný.Kombinace silné vůle a vysokého prahu citlivosti,to je někdy průšvih.
Věřím,že do Poruby přijedeš,aspoň vyklusat. :-)
A pokecat.

Unknown řekl(a)...

Svině malý. Mounte nedej, se!
A odpočiň si, hned Ti bude veseleji..

Mount řekl(a)...

mapo: leukocyty už nepomůžou, spoléhám na smrtící účinek plísní.
Teď zažívám čistou formu fyzické bolesti a nic mi zatím moc nepomáhá. Nestěžuju si, jen konstatuji. Když ji cítím, tak je mi fakt jedno, že by to mohlo být horší nebo, že je na tom někdo ještě hůř :(

stj: Stando dík.

vl001: 3 roky určitě ne, ale teď už se asi nevyhnu.

milan: Když opadne bolest, tak jsem schopen i odpočívat. Uzdravit se je pro mě teď jediná priorita. Běhání na podzim radši neplánuji, ale pokud to půjde, tak do Poruby zajedu rád.

katka: dík, chtěly boj mají ho mít. Odpočívám a hledám bezbolestnou polohu ruky a ramene.

3COP řekl(a)...

Bojuj, odpočívej, bojuj. Asi nikdo úplně nepochopí co zažíváš za útrapy, ale za tu neschopenku to rozhodně stojí. Držím palce.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj chlape,tak před hodinou jsme se vrátili z víkendu,uložili malou,těšil jsem se na novinky tvého obblogu,ale tohle jsem číst nechtěl.Moc mě to mrzí.Ale-důkladné vyléčení je opravdu ta nejvyšší priorita,fizická aktivita i při subjektivním zlepšení není úplně žádoucí,chce to skutečně pauzu,blbý je,že borela se léčí dlouho a rekonvalescense je taky dlouhá.Hodně špatný příklad-moje sestra,lékařka,borela bez prvotního erytému,opožděný začátek léčby,tři roky slabostí,bolestí a dlouhodobé pracovní neschopnosti.Uzdrav se chlape-důkladně,klidně i pomalu,ale hlavně nadlouho.Nejde jen o pozastavený sportovní aktivity,ty zas tak důležitý nejsou,rodina je na prvním místě.Moc ti fandím!!!