neděle 8. dubna 2007

Českolipský maratón

8.ročník Českolipského maratónu se mi nevydařil. Čas 3:12:17 je sice můj druhý nejrychlejší, ale spokojen nejsem. V druhé půlce jsem odpadl, asi musím ještě zregenerovat po 6-ti hodinovce a počasí mi taky nesedlo. Aspoň jsem si udělal OR na půlmaraton. Reputaci si zkusím vylepšit na PIMu.

10 komentářů:

Vl001 řekl(a)...

Jsi na sebe zbytečně přísný, nemůže být každý maraton osobák:-) Česká Lípa navíc opravdu není nejlepší tratí na rekordy, prostě krásný výkon. Tak pilně regeneruj, brzy ti to pod tři padne!

Mount řekl(a)...

vl001: Já vím, že osobák nemůže být pokaždé. Jen jsem doufal, že Lípa by mohla být o trochu rychlejší než letošní Ostrava. Na 3 hodiny se neupínám, chci pokaždé běžet naplno, třeba se zlepšit jen o 1/2 minuty a budu spokojený.

Niktomuž řekl(a)...

Před třemi roky jsem dal maraton také za 3:12, také jsem si v jeho rámci vylepšil půlmaratonský osobák (1:29:38) a taky jsem byl v cíli zklamaný, protože jsem v průbehu závodu pomýšlel výše. Ale brzy mě to přešlo. Dnes to řadím ke svým nejlepším výkonům. Myslím, že po pár dnech budeš ČL hodnotit také trochu jinak.
Jinak samozřejmě gratulace. Určitě letos osobák vylepšíš.

forest řekl(a)...

Čau!
Za prvé: vítej, mezi blogery!
Za druhé: Občas mi připomínáš S. Bubku. Posouvá si osobáky pořád o ždibíčky. Jen o takové schodečky. Každý máte důvody - on to posouval tak málo kvůli penězům za rekordy, ty zase kvůli počtu maratonů. Neber to jako kritiku - i Sergej má furt WR :-)
Za třetí: musím ti dát fakt za pravdu, to co jsme se bavili v Košicích. Jestli jde dát 3:10 jen z OV. Dokonce jsem našel živý případ - milan z fóra, i když jeho aerobní kapacita z hor je ohromná. Zlom bude někde hodně jinde (i když potom to bude hodně individuální), hlavně to potom lidi neudrží a zařadí i jiné tréningové prostředky.

Mount řekl(a)...

Niktomuž: Na začátku roku jsem si předsevzal, že na jaře půjdu s maratonem pod 3:15 a na podzim pod 3:10. Pak jsem v únoru ulítl k 3:08 a hranice si posunul. Pokud bude PIM aspoň za 3:07, budu shovívavější i k svému výsledku v ČL.

Forest: ad 1 Dík
ad 2 Poslední roky mám vždy nějaký náročnější cíl a prokládám to maratony. Teď na jaře chci hlavně zvládnout 12-ti hodinovku a na podzim Jungfrau marathon. Zároveň mě můj sklon ke sběratelství a kompletaci vybízí i k navyšování počtu OR v maratonu. Loni jsem se zlepšil 5 krát a pokaždé to byl docela příjemný pocit :)
ad 3 Mám svůj tréninkový plán, možná ho někdy podrobněji rozeberu. Základ je odmítnutnutí základních běžeckých dogmat.

Pokud se dopracuji převážně OV ke 3 hodinám, možná svůj trénink změním - začnu běhat i úseky, budu si měřit TF, cíleně uberu váhu a soustředím se na 2-3 maratony v roce (abych mohl dál zvyšovat počety OR) - zdroje (rezervy) tu jsou :D.

Anonymní řekl(a)...

Máš pravdu,rezervy máš asi velký a moc dobře o nich víš. :-) Určitě není od věci si vytknout i jiné cíle,než maratony na čas.Jungfrau to je cíl ! A ty kopce přece kromě zážitků a krásných panoramat skrývají v sobě intervalový trening.

Anonymní řekl(a)...

Pěkný výkon! Hezky v lajně s tvým loňským maratonským vzestupem :-). Až na ty hory/x-hodinovky jsme měli na letošní jaro/podzim podobné cíle, já si ale ty tři hodiny šetřím radši až napřesrok :-)).
Btw, jak jsi vlastně loni ladil formu mezi jednotlivými závody tak brzo po sobě? PIM mi vychází už 4 týdny po Linci.. T.

Anonymní řekl(a)...

Jsem taky z té České Lípy méně spokojen, ale hold to vždy nevyjde dle představ. Ale pocity mám obdobné ...
Však ještě do toho PIMu spolu něco natrénujeme!

Mount řekl(a)...

milan: Jungfrau určitě v plánu mám, jen ne letos. V létě pojedu zase do Wallisu na něco vyššího a na podzim Jungfrau-Marathon :)

tosk: K regeneraci - Mezi maratony víc odpočívám a běhám převážně regeneračně do 5 min/km. Pro optimální běh potřebuji zimu a bezvětří, jinak ze sebe nevydám všechno a to pak regeneruji rychleji. Zatím jsem ideální podmínky neměl. Btw: I ta nejjednodušší pěší 100 mi dala celkově zabrat víc než nejtěžší maraton.

mirek k.: Máš natrénováno na 3:10 v pohodě. Já upravuji svůj dubnový program: Mělník poběžím pomaleji, Semice ještě zvážím a zkracuji svou první jarní 100 na noční 60. To by bylo abych na PIMu nebyl odpočatý a neukrojil aspoň minutu.

Anonymní řekl(a)...

Taky Tě vítám mezi bloggery !
Více u článku o nezávislosti, tady jen malou jedovatost: Chtěl bych se dožít okamžiku, kdy pro mě maraton za 3:12 (pardon, za 3:12:17) bude zklamáním :-)))))